https://drive.google.com/drive/folders/1e8ZarzQNIdPoGjmuCv2xTTWQR8unr6KR
გაკვეთილის გეგმა
მასწავლებლის სახელი,გვარი:პირადინომერი:მაყვალალემსაძე61008014867
საგანი:ისტორია
სწავლების საფეხური/კლასი:საბაზო/VII
მოსწავლეთა რაოდენობა:8
გაკვეთილის თემა:ალექსანდრე
მაკედონელი
გაკვეთილის მიზანი:
მოსწავლეები გაეცნობიან
ალ.მაკედონელის დროინდელ მაკედონიის იიმპერიას.
იმსჯელებენ ალ.მაკედონელის პიროვნებაზე.
მოსწავლეები შეძლებენ
ალ.მაკედონელის დროინდელი ეპოქის აღქმას.
|
|
აქტივობის აღწერა
|
გამოყენებული მეთოდი/მეთოდები
|
კლასის ორგანიზების ფორმა/ფორმები
|
სასწავლო რესურსი
|
დრო[წთ]
|
|
1
|
კლასის ორგანიზება გავაცნობ მოსწავლეებს გაკვეთილის
მიზნებს,მოსალოდნელ შედეგებს და შეფასების რუბრიკას.
|
ვერბალური
|
მთელ კლასთან
|
პრეზენტაცია
|
3 წთ
|
|
2
|
წინარე ცოდნის გააქტიურება
აქტივობის მიზანი:მოსწავლეებმა შეძლონ წყვილებში შეთანხმება სწორი პასუხის დასაწერად.
წყვილებში მუშაობის
გაკვეთილის შესავალი/მოსწავლეებს წყვილ წყვილად დავსვამ
კომპიუტერთან სადაც ჩამოტვირთული იქნება პრეზენტაციის კითხვები,მოსწავლეები გასცემენ
მოკლე პასუხებს: 1.რა ვიცით მაკედონიის შესახებ.2.რატომ უწოდეს ალექსანდრეს მაკედონელი.3.ვინ
იყო ალ. მაკედონელის მამა.4.რომელ კულტურას დაუდო საფუძველი ალ.მაკედონელმა.
|
ვერბალური
დემონსტრირების მეთოდი.ვერბალური მეთოდი.
|
მთელი კლასთან
წყვილებში
|
მოსწავლის რვეულში შესრულებული დავალება
კომპიუტერი,პროექტორი
|
5 წთ
10 წთ
|
|
3
|
მინი ლექცია:ალექსანდრე მაკედონელის შესახებ.
მიზანი:მოსწავლეებმა შეძლონ პრეზენტაციის საშუალებით ახალი
მასალის ადვილად აღქმა. პრეზენტაციისთვის მომზადებული მაქვს ინტერნეტში მოძიებული
ისტორიული მასალები და პრეზენტაციის გამოყენებით ვაცნობ ახალ მასალას.
|
ვერბალური
|
მთელი კლასი
|
სლაიდ შოუ,კომპიუტერი ,პროექტორი
|
7 წთ
|
|
4
|
პრაქტიკული სამუშაო მიზანი:კლას გავყოფ ორ ჯგუფად.ერთ ჯგუფს ვაძლევ დავალებას
მსოფლიო რუკაზე მოიძიონ ალ. მაკედონელის
დროინდელი იმპერიის საზღვრები.მეორე ჯგუფმა კი მოიძიოს ინფორმაცია ელინისტურ სახელმწიფოებზე
|
პრაქტიკული მეთოდი
|
ჯგუფური
|
კომპიუტერი,პროტექტორი
|
10წთ
|
|
5
|
გაკვეთილის შეჯამება:გაკვეთილს ვაჯამებ 3.2.1.სტრატეგიით
|
|
ინდივიდუალური
|
|
7წთ
|
|
6
|
შეფასება:გაკვეთილს ვაფასებ როგორც განმავითარებელი
ისე განმსაზღვრელი შეფასების რუბრიკით,რომელი ერთვის გეგმას
|
|
|
|
3წთ
|
გაკვეთილის ბოლოს
მისაღწევი შედეგები:
ისტ.VII.1. მოსწავლეს შეუძლია დააკავშიროს ფაქტები და მოვლენები შესაბამის ისტორიულ ეპოქებთან.
ისტ.VII. 2. მოსწავლეს შეუძლია განსაზღვროს სხვადასხვა ქვეყნის, ისტორიულ- ეთნოგრაფიული მხარისა და გეოგრაფიული ობიექტის მდებარეობა რუკაზე.
ისტ. VII 4. მოსწავლეს შეუძლია იმსჯელოს პოლიტიკური მოღვაწის მნიშვნელობაზე ქვეყნის ისტორიაში.
ჯგუფის მუშაობის შეფასების სქემა
|
კრიტერიუმები
|
ჯგუფის მუშაობა წარუმატებელია
|
ჯგუფის მუშაობა დამაკმაკოფილებელია
|
ჯგუფის მუშაობა წარმატებულია
|
|
ჯგუფის წევრების ჩართულობა მუშაობაში
|
ყველა წევრი არ არის ჩართული
|
უმრავლესობა ჩართულია
|
ყველა ჩართულია
|
|
ურთიერთმოსმენისა და აზრის გაზიარების უნარი
|
კამათობენ,არ უსმენენ ერთმანეთს და არის ხმაური, არ იზიარებენ ერთმანეთის აზრს
|
ხმაურობენ, ნაკლებად იზიარებენ ერთმანეთის აზრს
|
უსმენენ ერთმანეთს და იზიარებენ ერთმანეთის აზრს
|
|
ინსტრუქციის მიხედვით მუშაობა
|
ზუსტად ვერ მიყვებიან ინსტრუქციას
|
ნაწილობრივ მოყვებიან ინსტრუქციას
|
მუშაობენ ინსტრუქციის მიხედვით
|
|
დროის ლიმიტის დაცვა
|
ვერ ეტევიან განსაზღვრულ დროში
|
უმნიშვნელოდ გააცდინეს დრო
|
დაიცვეს დროის ლიმიტი
|
გაკვეთილზე ჩართულობის შეფასების სქემა
|
კრიტერიუმები
|
ქულა
|
|
მოსწავლე იშვიათად მონაწილეობს გაკვეთილის მსვლელობაში,შესაძლებელია ხელსაც უშლიდეს გაკვეთილის მსვლელობას,გამოხატავს გაკვეთილის პროცესის მიმართ ინდიფერენტულ ან აგრესიულ დამოკიდებულებას.
|
1-2
|
|
მოსწავლე დამოუკიდებლად არ ერთვება გაკვეთილის პროცესში,იშვიათად იჩენს ინიციატივას,მასწავლებლის გარეშე მისი ჩართულობა ხშირად არ მჟღანვდება.
|
3-4
|
|
მოსწავლე დამოუკიდებლად ერთვება საგაკვეთილო პროცესში,ცდილობს იყოს აქტიური,მაგრამ მისი აქტიურობა ქმნის პრობლემებს-მაგ:ზედმეტად ბევრს საუბრობს,აწყვეტინებს მოსაუბრეებს,ხანდახან ცდილობს ზედმეტი აქტიურობით დამალოს საკუთარი მოუმზადებლობა,ზოგჯერ არ სცემს პატივს სხვის მუშაობას.
|
5-6
|
|
მონაწილეობს აქტიურად გაკვეთილის მსვლელობაში და უმეტესად ამჟღავნებს წინასწარ მოუმზადებლობას,პატივს სცემს სხვების აზრსა და მუშაობას,დამოუკიდებლად ერთვება დისკუსიებსა თუ ჯგუფურ მუშაობაში თუმცა მის მსჯელობას არაა აქვს სისტემატიური ხასიათი,აქვს ჩავარდნები.
|
7-8
|
|
მუდმივად მზადაა მონაწილეობა მიიღოს გაკვეთილის მსვლელობაში,დამოუკიდებლად ერთვება მუშაობაში დისკუსიასა თუ პრობლემის გადაჭრაში,ეხმარება და პატივს სცემს სხვებს,კარგად აქვს გაცნობიერებული საკუთარი როლი საკითხის შესწავლისას.
|
9-10
|
შეფასების რუბრიკები
საშინაო დავალების შეფასების რუბრიკა
|
შეფასება
|
1-3
|
4-5
|
6-7
|
8-10
|
|
ინფორმაციის მოძიების წყაროები
|
იყენებს მხოლოდ მის ხელთ არსებულ
ინფორმაციას
|
იყენებს მხოლოდ სახელმძღვანელოში
არსებულ ინფორმაციას
|
იყენებს მხოლოდ რამდენიმე
საინფორმაციო წყაროს
|
იყენებს მრავალფეროვან
საინფორმაციო საშუალებებს
|
|
მოძიებული ინფორმაციის
შესაბამისობა
|
მასალა არ არის სწორად
ორგანიზებული
|
მასალა ნაწილობრივ შეესაბამება
საკითხს
|
მასალა ძირითადად შეესაბამება
საკითხს
|
მასალა სრულად შეესაბამება საკითხს
|
|
მოპოვებული ინფორმაციის ორგანიზება
(ცხრილების ან დიაგრამების სახით წარმოდგენა და სხვა)
|
მასალა სწორად არ არის
ორგანიზებული
|
მასალა ნაწილობროვ ორგანიზებულია
|
მასალა ორგანიზებულია, მაგრამ
რთულად აღსაქმელი
|
მასალა კარგად , მოსახერხებლადაა
ორგანიზებული
|
|
მოპოვებული ინფორმაციის ანალიზი
|
ვერ იყენებს მოძიებულ
მასალას მიზნობრივად
|
ნაწილობრივ იყენებს მიზნობრივად
|
ძირითადად მიზნობრივად იყენებს
მოძიებულ მასალა
|
მიზნობრივად იყენებს მოძიებულ
მასალას.
|
პრეზენტაციის შეფასების სქემა
|
შეფასება
|
1-2
|
3-5
|
6-7
|
8-10
|
|
შესავალი
|
ტრაფარეტული და უინტერსოა.
|
არის მცდელობა აუდიტორიის
დაინტერესების, მაგრამ ყურადღბას ვერ იპყრობს.
|
საინტერსოდ არის მოწოდებული და
შეესაბამება შინაარს.
|
ეფექტურია, არ არის ტრაფარეტული,
იპყრობს აუდიტორიას.
|
|
თემის გასაგებად წარმოდგენა
|
ბუნდოვანია, საუბრობს დაბნეულად.
|
მხოლოდ ნაწილობრივაა
გასაგები,მოითხოვს დამატებით განმარტებებს.
|
გასაგებია, მაგრამ არის
ხარვეზები,თხოვს დაზუსტებას.
|
წარმოდგენილი საკითხები ნათელი და
გასაგებია, დამაჯერებელია.
|
|
ლოგიკურობა
|
ლოგიკა დარღვეულია, არ არის
კავშირი ნაწილებს შორის
|
ზოგოერთ ნაწილს აკლია ლოგიკურობა,
ზოგჯერ არათანმიმდვრულია.
|
ძირითადად ლოგიკური და
თანმიმდევრულია,
მაგრამ მკაფიოდ არ გამოყოფს
საკითხებს.
|
ლოგიკური და კარგად ჩამოყალიბებულ
|
|
არგუმენტაცია
|
არ აქვს არგუმენტები
|
არგუმენტები მცირეა და
არადამაჯერებელი
|
არგუმენტები აქვს, მაგრამ აკლია
ფაქტობრუვი მასალით გამყარება.
|
არგუმენტები ბევრია და
დამაჯერებელი,
გამყარებულია ფაქტობრივი მასალით
|
|
დასკვნები
|
არ არის გაკეთბული
|
დაკვნები ალოგიკური და გაუმართავია
|
ლოგიკურია, მაგრამ ყველა საკითხის
რეზიუმირება არ ხდება
|
ლოგიკური და ორიგინალურია
|
|
აუდიტორია
სთან კონტაქტი
|
ვერ ამყარებს კონტაქტს, საუბრობს
გაურკვევლად
|
პერიოდულად ცდილობს აუდიტორიის
ყურადღების მიპყრობას
|
გრძნობს აუდიტორიას და ძირითადად
კონტაქტს ამყარებს
|
ფლობს აუდიტორიას, ადექვატურად
რეაგირებს მის რეაქციებზე, ეფექტურად იყენებს ვერბალურ და არავერბალურ ხერხებს
|
|
პასუხები აუდიტორიის წინაშე
|
უჭირს პასუხების გაცემა
|
პასუხები არ არის სრულყოფილი
|
თითქმის ყველა კითხვას პასუხობს
|
სრულყოფილ პასუხს სცემს
ყველაშეკითხვას
|
No comments:
Post a Comment