გაკვეთილის გეგმა

https://drive.google.com/drive/folders/1e8ZarzQNIdPoGjmuCv2xTTWQR8unr6KR




გაკვეთილის გეგმა
მასწავლებლის სახელი,გვარი:პირადინომერი:მაყვალალემსაძე61008014867
საგანი:ისტორია
სწავლების საფეხური/კლასი:საბაზო/VII
მოსწავლეთა რაოდენობა:8
გაკვეთილის თემა:ალექსანდრე მაკედონელი
გაკვეთილის მიზანი:
მოსწავლეები გაეცნობიან ალ.მაკედონელის დროინდელ მაკედონიის იიმპერიას.
იმსჯელებენ  ალ.მაკედონელის პიროვნებაზე.
მოსწავლეები შეძლებენ ალ.მაკედონელის დროინდელი ეპოქის აღქმას.

აქტივობის აღწერა
გამოყენებული მეთოდი/მეთოდები
კლასის ორგანიზების ფორმა/ფორმები
სასწავლო რესურსი
დრო[წთ]
1
კლასის ორგანიზება გავაცნობ მოსწავლეებს გაკვეთილის მიზნებს,მოსალოდნელ შედეგებს და შეფასების რუბრიკას.
ვერბალური
მთელ კლასთან
პრეზენტაცია
3 წთ
2

წინარე ცოდნის გააქტიურება
აქტივობის მიზანი:მოსწავლეებმა  შეძლონ წყვილებში შეთანხმება სწორი პასუხის დასაწერად. წყვილებში მუშაობის
გაკვეთილის შესავალი/მოსწავლეებს წყვილ წყვილად დავსვამ კომპიუტერთან სადაც ჩამოტვირთული იქნება პრეზენტაციის კითხვები,მოსწავლეები გასცემენ მოკლე პასუხებს: 1.რა ვიცით მაკედონიის შესახებ.2.რატომ უწოდეს ალექსანდრეს მაკედონელი.3.ვინ იყო ალ. მაკედონელის მამა.4.რომელ კულტურას დაუდო საფუძველი ალ.მაკედონელმა.
ვერბალური
დემონსტრირების მეთოდი.ვერბალური მეთოდი.
მთელი კლასთან
წყვილებში
მოსწავლის რვეულში შესრულებული დავალება
კომპიუტერი,პროექტორი
5 წთ
10 წთ
3
მინი ლექცია:ალექსანდრე მაკედონელის შესახებ.
მიზანი:მოსწავლეებმა შეძლონ პრეზენტაციის საშუალებით ახალი მასალის ადვილად აღქმა. პრეზენტაციისთვის მომზადებული მაქვს ინტერნეტში მოძიებული ისტორიული მასალები და პრეზენტაციის გამოყენებით ვაცნობ ახალ  მასალას.
ვერბალური
მთელი კლასი
სლაიდ შოუ,კომპიუტერი ,პროექტორი
7 წთ
4
პრაქტიკული სამუშაო მიზანი:კლას გავყოფ ორ ჯგუფად.ერთ ჯგუფს ვაძლევ დავალებას მსოფლიო რუკაზე  მოიძიონ ალ. მაკედონელის დროინდელი იმპერიის საზღვრები.მეორე ჯგუფმა კი მოიძიოს ინფორმაცია ელინისტურ სახელმწიფოებზე
პრაქტიკული მეთოდი
ჯგუფური
კომპიუტერი,პროტექტორი
10წთ
5
გაკვეთილის შეჯამება:გაკვეთილს ვაჯამებ 3.2.1.სტრატეგიით

ინდივიდუალური

7წთ
6
შეფასება:გაკვეთილს ვაფასებ როგორც განმავითარებელი ისე განმსაზღვრელი შეფასების რუბრიკით,რომელი ერთვის გეგმას



3წთ



გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:
ისტ.VII.1. მოსწავლეს შეუძლია დააკავშიროს ფაქტები და მოვლენები შესაბამის ისტორიულ ეპოქებთან.
ისტ.VII. 2. მოსწავლეს შეუძლია განსაზღვროს სხვადასხვა ქვეყნის, ისტორიულ- ეთნოგრაფიული მხარისა და გეოგრაფიული ობიექტის მდებარეობა რუკაზე.
ისტ.  VII 4. მოსწავლეს შეუძლია იმსჯელოს პოლიტიკური მოღვაწის მნიშვნელობაზე ქვეყნის ისტორიაში.

ჯგუფის მუშაობის შეფასების სქემა

კრიტერიუმები
ჯგუფის მუშაობა წარუმატებელია
ჯგუფის მუშაობა დამაკმაკოფილებელია
ჯგუფის მუშაობა წარმატებულია
ჯგუფის წევრების ჩართულობა მუშაობაში
ყველა წევრი არ არის ჩართული
უმრავლესობა ჩართულია
ყველა ჩართულია
ურთიერთმოსმენისა და აზრის გაზიარების უნარი
კამათობენ,არ უსმენენ ერთმანეთს და არის ხმაური, არ იზიარებენ ერთმანეთის აზრს
ხმაურობენ, ნაკლებად იზიარებენ ერთმანეთის აზრს
უსმენენ ერთმანეთს და იზიარებენ ერთმანეთის აზრს
ინსტრუქციის მიხედვით მუშაობა
ზუსტად ვერ მიყვებიან ინსტრუქციას
ნაწილობრივ მოყვებიან ინსტრუქციას
მუშაობენ ინსტრუქციის მიხედვით
დროის ლიმიტის დაცვა
ვერ ეტევიან განსაზღვრულ დროში
უმნიშვნელოდ გააცდინეს დრო
დაიცვეს დროის ლიმიტი

გაკვეთილზე ჩართულობის შეფასების სქემა


კრიტერიუმები
ქულა
მოსწავლე იშვიათად მონაწილეობს გაკვეთილის მსვლელობაში,შესაძლებელია ხელსაც უშლიდეს გაკვეთილის მსვლელობას,გამოხატავს გაკვეთილის პროცესის მიმართ ინდიფერენტულ ან აგრესიულ დამოკიდებულებას.
1-2
მოსწავლე დამოუკიდებლად არ ერთვება გაკვეთილის პროცესში,იშვიათად იჩენს ინიციატივას,მასწავლებლის გარეშე მისი ჩართულობა ხშირად არ მჟღანვდება.
3-4
მოსწავლე დამოუკიდებლად ერთვება საგაკვეთილო პროცესში,ცდილობს იყოს აქტიური,მაგრამ მისი აქტიურობა ქმნის პრობლემებს-მაგ:ზედმეტად ბევრს საუბრობს,აწყვეტინებს მოსაუბრეებს,ხანდახან ცდილობს ზედმეტი აქტიურობით დამალოს საკუთარი მოუმზადებლობა,ზოგჯერ არ სცემს პატივს სხვის მუშაობას.
5-6
მონაწილეობს აქტიურად  გაკვეთილის მსვლელობაში და უმეტესად ამჟღავნებს წინასწარ მოუმზადებლობას,პატივს სცემს სხვების აზრსა და მუშაობას,დამოუკიდებლად ერთვება დისკუსიებსა თუ ჯგუფურ მუშაობაში თუმცა მის მსჯელობას არაა აქვს სისტემატიური ხასიათი,აქვს ჩავარდნები.
7-8
მუდმივად მზადაა მონაწილეობა მიიღოს გაკვეთილის მსვლელობაში,დამოუკიდებლად ერთვება მუშაობაში დისკუსიასა თუ პრობლემის გადაჭრაში,ეხმარება და პატივს სცემს სხვებს,კარგად აქვს გაცნობიერებული საკუთარი როლი საკითხის შესწავლისას.
9-10


შეფასების რუბრიკები
საშინაო დავალების შეფასების რუბრიკა
შეფასება
1-3
4-5
6-7
8-10
ინფორმაციის მოძიების წყაროები
იყენებს მხოლოდ მის ხელთ არსებულ ინფორმაციას
იყენებს მხოლოდ სახელმძღვანელოში არსებულ ინფორმაციას
იყენებს მხოლოდ რამდენიმე საინფორმაციო წყაროს
იყენებს მრავალფეროვან საინფორმაციო საშუალებებს
მოძიებული ინფორმაციის შესაბამისობა
მასალა არ არის სწორად ორგანიზებული
მასალა ნაწილობრივ შეესაბამება საკითხს
მასალა ძირითადად შეესაბამება საკითხს
მასალა სრულად შეესაბამება საკითხს
მოპოვებული ინფორმაციის ორგანიზება (ცხრილების ან დიაგრამების სახით წარმოდგენა და სხვა)
მასალა სწორად არ არის ორგანიზებული
მასალა ნაწილობროვ ორგანიზებულია
მასალა ორგანიზებულია, მაგრამ რთულად აღსაქმელი
მასალა კარგად , მოსახერხებლადაა ორგანიზებული
მოპოვებული ინფორმაციის ანალიზი
ვერ იყენებს მოძიებულ მასალას  მიზნობრივად
ნაწილობრივ იყენებს მიზნობრივად
ძირითადად მიზნობრივად იყენებს მოძიებულ მასალა
მიზნობრივად იყენებს მოძიებულ მასალას.

პრეზენტაციის შეფასების სქემა
შეფასება
1-2
3-5
6-7
8-10
შესავალი
ტრაფარეტული და უინტერსოა.
არის მცდელობა აუდიტორიის დაინტერესების, მაგრამ ყურადღბას ვერ იპყრობს.
საინტერსოდ არის მოწოდებული და შეესაბამება შინაარს.
ეფექტურია, არ არის ტრაფარეტული, იპყრობს აუდიტორიას.
თემის გასაგებად წარმოდგენა
ბუნდოვანია, საუბრობს დაბნეულად.
მხოლოდ ნაწილობრივაა გასაგები,მოითხოვს დამატებით განმარტებებს.
გასაგებია, მაგრამ არის ხარვეზები,თხოვს დაზუსტებას.
წარმოდგენილი საკითხები ნათელი და გასაგებია, დამაჯერებელია.
ლოგიკურობა
ლოგიკა დარღვეულია, არ არის კავშირი ნაწილებს შორის
ზოგოერთ ნაწილს აკლია ლოგიკურობა, ზოგჯერ არათანმიმდვრულია.
ძირითადად ლოგიკური და თანმიმდევრულია,
მაგრამ მკაფიოდ არ გამოყოფს საკითხებს.
ლოგიკური და კარგად ჩამოყალიბებულ
არგუმენტაცია
არ აქვს არგუმენტები
არგუმენტები მცირეა და არადამაჯერებელი
არგუმენტები აქვს, მაგრამ აკლია ფაქტობრუვი მასალით გამყარება.
არგუმენტები ბევრია და დამაჯერებელი,
გამყარებულია ფაქტობრივი მასალით
დასკვნები
არ არის გაკეთბული
დაკვნები ალოგიკური და გაუმართავია
ლოგიკურია, მაგრამ ყველა საკითხის რეზიუმირება არ ხდება
ლოგიკური და ორიგინალურია
აუდიტორია
სთან კონტაქტი
ვერ ამყარებს კონტაქტს, საუბრობს გაურკვევლად
პერიოდულად ცდილობს აუდიტორიის ყურადღების მიპყრობას
გრძნობს აუდიტორიას და ძირითადად კონტაქტს ამყარებს
ფლობს აუდიტორიას, ადექვატურად რეაგირებს მის რეაქციებზე, ეფექტურად იყენებს ვერბალურ და არავერბალურ ხერხებს
პასუხები აუდიტორიის წინაშე
უჭირს პასუხების გაცემა
პასუხები არ არის სრულყოფილი
თითქმის ყველა კითხვას პასუხობს
სრულყოფილ პასუხს სცემს ყველაშეკითხვას





















No comments:

Post a Comment